imengostarshimi

وارد کننده تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و تحقیقاتی

imengostarshimi

وارد کننده تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و تحقیقاتی

  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید محیط کشت

خرید محیط کشت با توجه به اطلاعات تخصصی که مورد نیاز است، امری تخصصی محسوب میشود. در این مقاله قصد داریم تا فاکتور های حائز اهمیت در خرید محیط کشت را مورد بررسی قرار دهیم. محیط کشت محیطی است که در آن باکتری یا میکروب در شرایطی خاص قرار میگیرد تا رشد کند. شرایط خاصی که گفته شد به معنای آب و مواد مغذی است که به باکتری یا میکروب داده میشود تا نسبت به شرایط عادی رشد بیشتری داشته باشد.

شکل ظاهری محیط کشت به صورت پلیت یا ظرفی شبیه به آن با بستری مسطح است که مواد مغذی ضروری (اسید های آمینه ، کربوهیدرات ها، ویتامین ها)، عامل رشد، هورمون ها، گازها (O2،Co2) و محیط فیزیو شیمیایی (PH،بافر فشار اسمزی،دما) را تنظیم می کند.

محیط کشت دارای انواع مختلفی میباشد که هر یک را به صورت مختصر در مقاله محیط کشت و انواع  آن توضیح دادیم. حال در این مقاله نکات ویژه ای لازم است به هنگام خرید محیط کشت در نظر داشت را بازگو خواهیم کرد. محیط کشت از نظر اطلاعات دایره گسترده ای را شامل میشود که نمیتوان همه نکات را در یک مقاله گنجاند. از این رو میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ایمن گستر شیمی تماس حاصل نمایید تا شما را در خرید محیط کشت راهنمایی نمایند.برای تماس با ما اینجا را کلیلک کنید.

انواع محیط کشت و نوع کارکرد آنها

برای خرید محیط کشت ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید چرا که محیط کشت انواع مختلفی داشته و هر یک کارکرد های ویژه ای دارند. محیط کشت ها را در صنایع مختلفی از جمله آزمایشگاه های طبی و تحقیقاتی ، آزمایشگاه های کنترل کیفی صنایع غذایی ، آزمایشگاه های کنترل کیفی صنایع داروسازی و آزمایشگاه های آب و محیط زیست مورد استفاده قرار میگیرند که بسته به نوع کاربردشان دسته بندی میشوند. در ادامه با معرفی برخی از محیط کشت ها و کاربرد آنها نحوه خرید محیط کشت را مورد بررسی قرار خوایم داد.

محیط کشت بلاد آگار

محیط کشت بلاد اگار در خصوص باکتری ها مورد استفاده قرار میگیرد و در تکثیر و رشد میکروب ها تاثیر چندانی نخواهد داشت.محیط کشت بلاد آگار به منظور تکثیر و جدا سازی باکتری های بیماریزا بخصوص باکتری هایی که برای رشد به مواد مغذی احتیاج دارند بکار می رود.

محیط کشت مک کانکی

همان طور که در بسیاری از علوم مختلف متداول است که از نام کاشف برای نام گذاری کشف استفاده میکنند، در باکتری شناسی هم نام محیط کشت مک کانکی با توجه به نم کاشف انتخاب شده است. محیط کشت مک کانکی اولین محیط کشت جامد افتراقی بود که توسط آلفرد تئودور مک کانکی در قرن بیستم ساخته شد. محیط کشت مک کانکی محیط انتخابی و افتراقی است که برای نشان دادن ارگانیسم های کلی فرم و پاتوژن های روده ای مورد استفاده قرار میگیرد.

محیط کشت XLD Agar

محیط کشت XLD Agar نیز محیط کشتی انتخابی و افتراقی محسوب میشود چرا که برای جداسازی، کشت و تمایز میکروارگانیسم های گرم منفی روده ای استفاده می شود. جداسازی و تفکیک پاتوژن های روده ای به ویژه گونه شیگلا مهم ترین کاربرد محیط کشت XLD Agar میباشد.

محیط کشت شکلات آگار

نام شکلات در بین محیط کشت ها به نظر نا متعارف میرسد اما باید توجه داشت که این صرفا یک نام است و تنها ربط نام این محیط کشت به شکلات رنگ قهوه ای شکلاتی آن است.محیط کشت  آگار شکلات محیط کشتی غنی ومفید است که برای جداسازی ارگانیسم های سخت رشد مانند هموفیلوس آنفولانزا در زمان انکوبه با دمای 35 تا 37 درجه سانتی گراد و در فشار 5 درصد CO2،استفاده می شود.

محیط کشت متیل رد – وژوسپروسکار

این محیط ملاک آزمایشی می باشد برای تفکیک مسیرهای تخمیر گلوکز و نهایتا ایجاد ترکیبات اسیدهای آلی بوتاندیول یا بوتیلن گلایکول بوده که از این آزمایش در تفکیک و تشخیص کلی فرم ها از هم مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در تمایز بین استافیلوکوک و میکروکوک و گونه های آن از این محیط استفاده می شود.

ایمن گستر شیمی با فروش مواد شیمیایی مرک و سیگما ، مواد شیمیایی آزمایشگاهی و مواد شیمیایی صنعتی، گام بلنددی را در زمینه واردات مواد شیمیایی اورجینال و ارائه این محصولات به بهترین شکل ممکن برداشته است.دانشجویان، پژوهشگران، شرکت های صنعنی،شرکت های تولیدی و غیره...میتوانند مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی را با درصد خلوص های مختلف در مقادیر دلخواه خریداری کنند.

  • ۹۸/۰۶/۲۳
  • imengostarshimi imengostar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی