imengostarshimi

وارد کننده تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و تحقیقاتی

imengostarshimi

وارد کننده تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و تحقیقاتی

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تجهیزات آزمایشگاهی نقش حائز اهمیتی در پیشبرد اهداف علمی و تحقیقاتی دارند.افراد فعال در این حوزه به اهمیت این تجهیزات آگاه هستند.ما در مقاله قبل تجهیزات آزمایشگاهی همچون هود،هات پلیت و آون را را مورد بررسی قرار دادیم.در این مقاله نیز در ادامه مطلب قبلی به معرفی تجهیزات آزمایشگاهی از قبیل شیکر آزمایشگاهی،یخچال،ترازوی آزمایشگاهی و میکروسکوپ خواهیم پرداخت.

شیکرآزمایشگاهی

شیکر یکی از کاربردی ترین تجهیزات آزمایشگاهی است که عموما برای مخلوط کردن مایعات در حجم های بالا مورد استفاده قرار میگیرد.در آزمایشگاه های صنعتی از شیکر به عنوان کاتالیزور نیز استفاده میکنند.

انواع شیکر

• شیکر اوربیتالی

• شکیر صفحه ای

• شیکر انکوباتور

• شیکر ورتکس یا شیکر لوله

• روتوشیکر یا شیکر خورشیدی

یخچال های آزمایشگاهی

یخچال ها یکی از مهم ترین تجهیزات آزمایشگاهی به شمار میروند که بخش سرمایشی آزمایشگاه  را به عهده دارند.در محیط آزمایشگاه،یکنواختی دما،از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛به همین دلیل دما به صورت روزانه در دو نوبت مورد بررسی قرار میگیرد تا در صورت خروج از محدوده مجاز دما،در دست تعمیر قرار گیرد.

ترازوی آزمایشگاهی

حساسیت بالا در اوزان مواد آزمایشگاهی موجب شده است تا ترازوی آزمایشگاهی یکی از مهم ترین تجهیزات آزمایشگاهی به شمار رود.چرا که در ترکیبات شیمیایی حتی کمترین خطا هم میتواند تا حد بسیار بالایی مخرب باشد.ترازوهای دیجیتال آزمایشگاهی با دقت بسیار بالا نقش ویژه ای را در آزمایشگاه ایفا میکنند.

میکروسکوپ آزمایشگاهی

 میکروسکوپ یکی از مهم ترین تجهیزات آزمایشگاهی است که ساختار کلی آن بر اساس دو عدسی همگرا برقرار شده است.مهم ترین وظیفه میکروسکوپ آزمایشگاهی بزرگنمایی بسیار بالای نمونه ها است.میکروسکوپ ها در انواع مختلفی از جمله میکروسکوپ های صوتی،معکوس،دیجیتال،نیروی اتمی و نیروی مغناطیسی و غیر...تولید میشوند که هر یک در زمینه های مختلف عملکرد متفاوتی دارند.

ایمن گستر شیمی با واردات تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و تحقیقاتی گام موثری را در ارائه محصولات اورجینال به بازارهای مرتبط برداشته است. 

  • imengostarshimi imengostar
  • ۰
  • ۰

آزمایشگاه های صنعتی دارای تجهیزات خاصی هستند که عدم وجود هر یک از این تجهیزات میتواند تاثیر فراوانی بر عدم پیشرفت آزمایش های صورت گرفته،داشته باشد.هود، هات پلیت، آون، شیکر، یخچال و غیر.....از جمله تجهیزات آزمایشگاهی حائز اهمیت هستند که ما در این مقاله به معرفی و نوع کاربرد این تجهیزات آزمایشگاهی صنعتی خواهیم پرداخت.

هود آزمایشگاهی

همان طور که میدانید هود نوعی مکنده است که برای خارج کردن بو، گاز های آلاینده و بخار به کار گرفته میشود که در دو نوع کانال دار و بدون کانال در بازار موجود است که هر یک از آنها کاربرد خاص خودشان را دارا هستند.ساختار ظاهری هود از بدنه اصلی ، فن آزمایشگاهی ، شیرآلات ، لامپ ، درب هود ، کابین درب دار و کف هود تشکیل شده است.

کاربرد هود های کانال دار

این نوع هود از طریق سانتیریفیوژ بخار های سمی را از بین میبرد که معمولا برای مواد میکروبیولوژیک به کار گرفته نمیشود

کاربرد هود های بدون کانال

کارکرد هود های بدون کانال شبیه سازی جالبی از نوع تنفس گیاهان است؛ به این صورت که بخار سمی را جذب کرده و هوای تمیز را به محیط برمیگرداند.

هات پلیت

یکی از موثرترین تجهیزات آزمایشگاهی هات پلیت است که ساختار ظاهری آن به این صورت است که از چند المنت حرارتی تشکیل شده است.کاربرد هات پلیت در آزمایشگاه گرم کردن مایعات و جامدات میباشد.یکی از مزیت های هات پلیت قابلیت تنظیم دمای آن است.

بسیاری از افراد کارکرد شوف بالن و هات پلیت را یکسان میدانند اما جالب است بدانید که این دو در نحوه توزیع حرارت کاملا متفاوت هستند. در شوف بالن یا منتل آزمایشگاهی حرارت بصورت یکنواخت روی سطح شیشه آلاتی که مورد حرارت قرار می گیرند پخش می شود در حالی که در هات پلیت حرارت از قسمت پایینی و کف ظرف انجام می شود و سبب ایجاد دید بهتری نسبت به محتوای درون ظرف می شود .

آون آزمایشگاهی

آون آزمایشگاهی به دلیل کاربرد های فراوانی که در آزمایشگاه دارد ، در شکل های مختلفی تولید و عرضه میشود.این نوع اختلاف در نحوه انتقال گرما است.برخی از انواع آن گرما را به صورت خودکار انتقال میدهند.برخی دیگر با استفاده از پنکه و غیره ....

از این ستگاه آزمایشگاهی معمولا برای خشک و یا استریل کردن ابزار های شیشه ای و یا فلزی استفاده میشود؛ به این صورت که با بالا بردن دمای آون رطوبت موجود در ابزار های شیشه ای و فلزی از بین میرود.

همزن مغناطیسی

همان طور که نامش پیداست، همزن مغناطیسی برای مخلوط کردن مواد با یکدیگر و همچنین گرم کردن آنها مورد استفاده قرار میگیرد.کارکرد همزن مغناطیسی به این صورت است که یک مگنت  با روکشی خنثی در برابر تمامی مواد شیمیایی ، یک صفحه ی هات پلیت و یک موتور مغناطیسی درون دستگاه است زمانی که آهنربای درون موتور شروع به چرخش می کند مگنت درون ظرف محلول نیز حرکت آنرا تکرار می کند و بدین صورت دما و سرعت چرخش مگنت درون ظرف محلول به راحتی قابل تنظیم و تحت کنترل است.

  • imengostarshimi imengostar
  • ۰
  • ۰

مواد شیمیایی را میتوان یکی از پرکاربردترین عناصر صنعت امروز به شمار برد.چرا که مواد اولیه در صنعت حرف اول را میزنند.پایه ی مواد اولیه در هر صنعتی مواد شیمیایی مرتبط با آن صنعت است.ماهیت مواد شیمیایی به این صورت است که هر ماده از ترکیب چند عنصر شیمیایی به دست آمده و نوع ماده به دست آمده بنا بر میزان عناصر مصرفی،متغیر است.ما در این مقاله قصد داریم تا کاربرد مواد شیمیایی را در صنایع مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

دسته بندی مواد شیمیایی

مواد شیمیایی صنعتی

مواد شیمیایی صنعتی را میتوان به دو دسته مواد آلی و مواد معدنی دسته بندی کرد.اکثر صنایع از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی،نفت و گاز و پتروشیمی و ....تمامی تولیدات خود را با استفاده از مواد شیمیایی صنعتی به عمل می آورند.

مواد شیمیایی خوراکی

مواد شیمیایی خوراکی موادی هستند که قابلیت مصرف توسط انسان را دارند.از این مواد در صنایع دارویی بهره میبرند.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی

تحقیقات علمی نیازمند ابزار و موادی هستند که از خلوص بالایی برخوردار هستند.مواد شیمیایی آزمایشگاهی یکی از مهم ترین عناصر در آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی به شمار میروند.

مواد شیمیایی پر مصرف

یکی از پر مصرف ترین مواد شیمیایی در صنایع مختلف اسید سولفوریک است.این ماده در فرایند تولید بسیاری از مواد اولیه نقش پر رنگی دارد.پالایشگاه های نفت یکی از مهم ترین استفاده کنندگان این ماده هستند.اسیدسولفوریک با فرمول H2SO4 ،مایع بی رنگی است که در دمای 10 درجه سانتی راد ذوب و ددر دمای 337 درجه سانتی گراد به نقطه جوش میرسد.افرادی که با این ماده سر و کار دارند باید مطلع باشند که تماس با این ماده آسیب های جدی را به مراه خواهد داشت.

آب اکیسژنه و یا پراکسید هیدروژن نیز از مواد شیمیایی پر کاربرد محسوب میشود.آب اکسیژنه با فرمول H2O2،محلولی بی رنگ در آب است که از آن در صنعت شیمی،صنعت آرایشی و بهداشتی،صنایع غذایی،صنعت کاغذ سازی و نساجی و ... استفاده میکنند.

کاربرد موادشیمیایی دارویی

ماهیت و ساختار مواد شیمیایی دارویی با سایر مواد شیمیایی کاملا متفاوت است.این مواد به دلیل نوع کاربرد آنها و ارتباط مستقیم محصولات دارویی با سلامت انسان از حساسیت ویژه ای برخوردار هستند.از طرفی مواد شیمیایی دارویی از انواع خوراکی هستند چرا که بیشتر این مواد برای انسان قابل مصرف هستند.

  • imengostarshimi imengostar
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • imengostarshimi imengostar
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • imengostarshimi imengostar